تاپ گیر یا تخت گاز چیست؟

تاپ گیر یا تخت گاز چیست؟

تاپ گیر چیست

تخت گاز یا تاپ گیر یا Top Gear اسم یک برنامه تلویزیونی در زمینه وسایل نقلیه و به طور خاص خودرو است. این برنامه برای نخستین بار در سال 1977 پخش شد. پس از انجام تغییراتی، در سال 2002، تولید و پخش آن به سبک جدیدی آغاز شد، به طوری که در کنار ارزیابی امکانات و توانایی خودروها، برنامه دارای مفاهیم طنزآمیز و سرگرم کننده نیز هست. این سری جدبد، از تلویزیون بی‌بی‌سی در بریتانیا پخش می‌شود. تا کنون 21 فصل از این برنامه پخش شده است.
مجریان اصلی این برنامه عبارت اند از: جرمی کلارکسون، ریچارد هموند، جیمز می و استیگ.
این برنامه برای اولین بار از شبکه بی بی سی فارسی به صورت دوبله با زبان فارسی پخش شد و پخش آن همچنان هم ادامه دارد(چهارشنبه ها ساعت 21). بعد از استقبال از این برنامه در ایران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیر پخش این برنامه را تحت عنوان «استارت» شروع کرد. این برنامه از شبکه مستند صدا و سیما در حال پخش است(پنج شنبه ها ساعت 22).

جرمی کلارکسون کیست؟

متولد 11 آوریل 1960جرمی کلارکسون کیست

جرمی کلارکسون یا Jeremy Clarkson تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی، مجری و روزنامه‌نگار بریتانیایی است که در زمینه خودرو تخصص دارد. بیش تر شهرت او به خاطر مجموعه تخت گاز است. او برای روزنامه‌های ساندی تایمز و سان نیز می ‌نویسد.

جیمز می کیست؟

متولد 16 ژانویه 1963جیمز می کیست

جیمز دنیل می یا James Daniel May مجری، نویسنده و خبرنگار انگلیسی است. او نیز بیش تر به خاطر اجرای برنامه تخت گاز به همراه جرمی کلارکسون و ریچارد هموند شناخته می‌شود. می هم چنین به نوشتن یک ستون هفتگی در مجله دیلی‌ تلگراف مشغول است. وی در تخت گاز، به علت علاقه‌ اش به خودروهای کم ‌مصرف و کم‌ قدرت و از همه مهم تر رانندگی محتاطانه ‌اش، به کاپیتان کند (Captain Slow) مشهور است!

ریچارد هموند کیست؟

متولد 19 دسامبر 1969ریچارد هموند کیست

ریچارد مارک هموند یا Richard Mark Hammond مجری، نویسنده و خبرنگار انگلیسی است. او بیش تر به خاطر اجرای برنامه های ارتباطات مهندسی و تخت گاز شناخته می‌شود.

استیگ کیست؟

استیگ کیست

استیگ یا The Stig نام کاراکتری در برنامه تلویزیونی تخت گاز است. هویت این کاراکتر در طول قسمت‌های مختلف این برنامه با پوشیدن کلاه معروفش ناشناس مانده‌ است. این کاراکتر ساخته‌ی جرمی کلارکسون مجری و اندی ویلمن تهیه کننده برنامه‌ است. استیگ وظیفه رانندگی خودروهایی که در برنامه آزمایش می‌شوند وآموزش مهمانان برنامه برای راندن در پیست آزمایشی و ثبت رکورد، دارد.
"چه کسی استیگ است؟" استیگ اول (سیاه ‌پوش)، پری مک‌کارتی بود که توسط یک روزنامه یکشنبه در ژانویه ۲۰۰۳ بعد از سری اول تخت‌گاز برملا شد. استیگ اول در سال خود از برنامه خارج شد اما استیگ دوم نیز در زندگی‌نامه‌اش هویت خود را به عنوان بن کالینز نشان داد و بعد از آن از برنامه اخراج شد.
استیگ فعلی که سفیدپوش است سومین استیگ تخت گاز می‌باشد. در یکی از برنامه‌های قسمت دهم این برنامه معلوم شد که مایکل شوماخر، راننده و قهرمان چندین دوره مسابقات فرمول یک، استیگ سفید پوش است. اما این موضوع از طرف تخت گاز تأیید نشد که ایا این فقط یک شوخی بوده‌است یا واقعیت داشته! بعدها سخنگوی برنامه اعلام کرد که در برنامه ویژه فراری شوماخر استیگ بوده ‌است و ماشین خود را میرانده، اما هویت استیگ در سایر موارد تا به الان یک راز باقی مانده و خواهد ماند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:,

] [ 10:49 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]